Kennis en ondersteuning - Vilans

Vilans is de kennisorganisatie voor zorg en ondersteuning. We combineren ervaringen met kennis uit onderzoek, en maken daar praktische kennisproducten van die je meteen kunt gebruiken. Zo maken we met kennis de zorg nog beter, en kunnen mensen die zorg en ondersteuning nodig hebben leven zoals zij dat willen.

Bijdragen aan de beste kwaliteit van leven, zorg en ondersteuning is het mooiste wat er is. We vinden het belangrijk dat iedereen de juiste zorg en ondersteuning krijgt. In onze snel veranderende wereld is tijd kostbaar en is er veel behoefte aan betrouwbare kennis. Met die kennis moet je meteen aan de slag kunnen.
 

Ons uitgangspunt is: het leven centraal. De persoon in zijn omgeving staat centraal en niet zijn of haar beperking of ziekte. Hoe staat deze persoon in het leven? Wat vindt deze persoon belangrijk? Want ieder mens gaat op een eigen manier met ziekte en beperkingen om. Een standaardbehandeling bestaat niet. Mensen leven ook met elkaar. Een zorgzame buurt of omgeving helpt daarbij.

We verzamelen, verrijken en valideren kennis. We maken deze kennis beschikbaar via onder andere onze kennispleinen en bijeenkomsten, en we helpen de kennis toe te passen. Vragen spelen in vele levens, regio’s en organisaties. Kennis is nodig om daar gepaste antwoorden op te vinden. Op onderwerpen waar versnelling nodig is werken wij programmatisch: wij werken dan met en bij onder andere zorgorganisaties aan vergelijkbare thema’s of vraagstukken. Deze aanpak versnelt kennisontwikkeling en -toepassing.
 

 

Help ons deze website te verbeteren

Heeft deze website je helpen vinden wat je zocht?

Alvast bedankt voor je hulp!

Wat we met je gegevens doen
We gebruiken de gegevens die je hier invult om onze website te verbeteren.
Als je je e-mailadres opgeeft, gebruiken we dat alleen om verduidelijking van je te krijgen over je inzending.

Wegwijzer EMB kan de kwaliteit van de aangeboden diensten en producten niet altijd goed beoordelen en hiervoor dus geen verantwoordelijkheid dragen. Wees bij het betrekken van diensten en producten bij je ondersteuning dus altijd kritisch en vraag eventueel na bij lotgenoten en collega’s.