Ondersteunde communicatie - Stichting Milo - Locaties in Schijndel en Susteren - Behandeling in heel Nederland

Praten kan ik niet, maar communiceren wil ik wel! 

Bij Milo maken we communicatie mogelijk voor kinderen en jongeren die niet of nauwelijks kunnen praten (spreken). Samen met ouders en andere communicatiepartners als ervaringsdeskundigen. Want ook als je niet kunt praten, wil je communiceren. Ondersteunde communicatie (OC) biedt mogelijkheden om te communiceren, juist als taal niet tot spraak komt. Iedereen heeft recht op toegang tot communicatie, waar, wanneer en op wat voor manier dan ook.

De behandelprogramma’s van Milo helpen kinderen en jongeren die niet kunnen praten én hun communicatiepartners (denk aan ouders, familie, de leerkracht, de begeleider en de oppas) communiceren met ondersteunde communicatie. 

In ons behandelprogramma KLIN© gaan we in een aangepaste speel- en leeromgeving gedurende één schooljaar intensief aan de slag met ondersteunde communicatie (OC), taal en geletterdheid. Door middel van groepsactiviteiten en individuele begeleiding werken we aan communicatie op een manier die past bij de belevingswereld en interesses van het kind. 

Ons KLIN©-behandelprogramma vindt plaats op locatie in Schijndel en Susteren. Onze individuele behandelprogramma's vinden ambulant plaats door heel Nederland. 

Bij Milo gaan behandeling, opleiding, wetenschap en innovatie hand in hand. Zo beïnvloedt de praktijk de wetenschap en andersom en blijven we samen leren. Zo helpen we mensen communiceren. 

Help ons deze website te verbeteren

Heeft deze website je helpen vinden wat je zocht?

Alvast bedankt voor je hulp!

Wat we met je gegevens doen
We gebruiken de gegevens die je hier invult om onze website te verbeteren.
Als je je e-mailadres opgeeft, gebruiken we dat alleen om verduidelijking van je te krijgen over je inzending.

Wegwijzer EMB kan de kwaliteit van de aangeboden diensten en producten niet altijd goed beoordelen en hiervoor dus geen verantwoordelijkheid dragen. Wees bij het betrekken van diensten en producten bij je ondersteuning dus altijd kritisch en vraag eventueel na bij lotgenoten en collega’s.