Informatie - Stichting KwaliteitsImpuls Langdurige Zorg (SKILZ)

In 2018 is de Stichting KwaliteitsImpuls Langdurige Zorg (SKILZ) opgericht met als doel om samen met cliënten, naasten en zorgverleners de kwaliteit van de langdurige zorg te verbeteren. SKILZ doet dit door het ontwikkelen van multidisciplinaire richtlijnen. SKILZ is ook verantwoordelijk voor het beheren en herzien van deze richtlijnen.

Cliënten in de langdurige zorg zijn aangewezen op de behandeling, begeleiding en ondersteuning van meerdere zorgverleners, mantelzorgers en vrijwilligers. Zij worden hierbij ondersteund door de richtlijnen van SKILZ. Hierin worden de nieuwste wetenschappelijke inzichten gecombineerd met de brede ervaring en kennis van zowel de zorgverlener als de cliënt en zijn naaste.

Ontwikkeling en gebruik richtlijnen

Bij de ontwikkeling van richtlijnen staat kwaliteit hoog in het vaandel. Daarom heeft SKILZ een richtlijnmethode ontwikkeld die het proces van de ontwikkeling van SKILZ-richtlijnen beschrijft. Deze methode is gebaseerd op de AQUA-leidraad. (AQUA is het netwerk van deskundigen op het gebied van methodologie voor richtlijnen/standaarden in de zorg en wordt secretarieel ondersteund door Zorginstituut Nederland). Daarnaast zorgt SKILZ voor de tijdige herziening van de richtlijnen zoals de kwaliteitscyclus voorschrijft.

Platform Richtlijnen Langdurige Zorg

SKILZ stimuleert het gebruik van richtlijnen door ondersteuning te bieden bij de verspreiding en implementatie. SKILZ heeft daarvoor het platform Richtlijnen Langdurige Zorg (www.richtlijnenlangdurige zorg) ontwikkeld. Hierop zijn de richtlijnen en aanverwante producten te vinden voor zorgverleners, cliënten en naasten.

Help ons deze website te verbeteren

Heeft deze website je helpen vinden wat je zocht?

Alvast bedankt voor je hulp!

Wat we met je gegevens doen
We gebruiken de gegevens die je hier invult om onze website te verbeteren.
Als je je e-mailadres opgeeft, gebruiken we dat alleen om verduidelijking van je te krijgen over je inzending.

Wegwijzer EMB kan de kwaliteit van de aangeboden diensten en producten niet altijd goed beoordelen en hiervoor dus geen verantwoordelijkheid dragen. Wees bij het betrekken van diensten en producten bij je ondersteuning dus altijd kritisch en vraag eventueel na bij lotgenoten en collega’s.